worklife

Work-Life Integration

Roluri:

Membru al unui cuplu, părinte, fiică/fiu, soră/frate, persoană cu prieteni, persoană cu pasiuni, persoană cu hoby-uri, persoană cu proiecte personale, persoană implicată social, etc., etc.

Enumerarea de mai sus conține doar câteva dintre rolurile pe care orice angajat al firmei le poate juca în viața de zi cu zi împreună cu rolul de om al muncii.


Conflicte de rol:

Cu cât sunt mai multe roluri cu atât crește probabilitatea ca ele să intre în conflict pentru că resursele care sunt necesare pentru îndeplinirea lor sunt limitate. Ne referim la timpul necesar, la efortul fizic, la cel cognitiv și la cel emoțional.

Atunci când conflictul este între roluri din viața extraprofesională pe de o parte și rolul de om al muncii de cealaltă parte avem de a face cu ceea ce numim work-life conflict care poate fi de mai multe tipuri. Forma cea mai frecventă și cu cele mai grave consecințe este work-family conflict dar putem vorbi de work-self conflict, work-life style conflict, work-friends conflict, etc.


Care sunt consecințele pentru angajați când se află în situații de work-life conflict?

Consecințele situațiilor de work-life conflict pentru un angajat se reflectă în creșterea nivelului de stres resimțit în raport cu job-ul, în scăderea satisfacției legată de job, în deteriorarea relației cu persoane din sfera extraprofesională, în apariția unor sentimente de culpabilitate.


Care sunt consecințele pentru firmă când angajații ei se află în situații de work-life conflict?

Apare demotivarea, scade semnificativ productivitatea respectivilor angajați și funcție de tipul și intensitatea conflictului crește probabilitatea schimbării locului de muncă.


Cum reacționează firmele?

În foarte multe cazuri prin adoptarea unor măsuri generale, la modă, fără a cunoaște exact necesitatea, efectele și eficiența acestora asupra propriei realități. Măsurile generale au o eficiență redusă pentru că nu țin cont de realitatea din firmă și de variația foarte mare a frecvenței tipurilor de work-life conflict funcție de numeroși factori individuali, socioeconomici și sociodemografici.


Soluția noastră:

Programul Work-Life Integration prin intermediul căruia construim în firmă un sistem integrat de diagnoză și ameliorare a situațiilor de work-life conflict.


Programul Work-Life Integration include:

  • Dezvoltarea culturii organizaționale și a politicii privind dimensiunea umană a firmei pe direcția work-life integration;
  • Identificarea, evaluarea și clasificarea pe diferite criterii a tipurilor de work-life conflict din firmă;
  • Elaborarea și implementarea de planuri de măsuri adecvate, pe tipuri de conflict și pe diferite niveluri : organizațional, departamental, individual;
  • Evaluarea efectelor obținute ca urmare a implementării fiecărei măsuri de work-life integration și măsurarea eficienței;
  • Proiectarea și implementarea unui mecanism de depistare și evaluare a situațiilor de work-life conflict care pot apărea în viitor;
  • Training-ul managerilor cu privire la conceptul de Work-Life Integration și gestionarea conflictelor Work-Life.

Programul Work-Life Integration vă ajută să aveți angajați mai fericiți, mai productivi și cu mai puține motive să schimbe firma la care lucrează.

Solicită acum o ofertă